Met onze aanpak krijgt je de beste site en het beste online resultaat. Wil je effectieve sites hebben, dan ontwikkelen wij het design en de opzet vanuit jouw marketingdoelstellingen. Wilt je meer relevante bezoekers ontvangen, dan zetten wij onze online marketingtools in.

Wij meten de resultaten en spreken die met u door.

Uitgangspunt voor het ontwikkelen van tools zoals websites is het bereiken van wat de beoogde bezoekers verwachten en wat het doel is van jouw website. Met andere woorden: effectief gedrag van bezoekersgaan we aan de slag met:

  • een goed concept
  • een modern aansprekend design
  • werkend op alle apparaten (PC, laptop, mobile, tablet)
  • gebruikersvriendelijke navigatie
  • zoekmachine-optimalisatie voorbereid
  • conversie gericht
  • waar mogelijk in Open Source met WordPress of Joomla
  • en met building blocks zoals Elementor

Met dat in ons achterhoofd starten we met het verzamelen van de marketing gegevens van een organisatie. Dat gebeurt in een workshop waar we alle (voor online) elementen samen met de opdrachtgever boven water halen. Aan het einde van dit proces hebben we als tastbaar product het online-marketingprofiel. Hierin staat vastgelegd: de doelgroepen, de segmentering daarin, de behoeften, het aanbod, USP’s en User Benefits, tagline en pay off, producten en diensten.
In het website concept bepalen we samen met de opdrachtgever welke marketing-elementen een plaats vinden op de site en aan welke stijl en uitstraling het design moet voldoen? Het resultaat is vastgelegd in een “blokkenschema” (rasterschema). Dit geeft een goede indruk.

Tegenwoordig is het uitermate belangrijk dat je site niet alleen op een PC goed werkt, maar ook op de nieuwe devices die mensen gebruiken. Denk aan tablets, mobiele telefoons in diverse vormen en maten. Steeds meer verkeer (bezoekers dus) komen via het mobieltje en gebruiken jouw website alleen nog op deze manier. Dan moet de website wel intact en leesbaar blijven. Kortom: de website moet geoptimaliseerd en aangepast zijn voor deze nieuwe apparaten.

Je site moet niet alleen goed werken, er mooi uit zien en de juiste informatie (content) bevatten, dat is de basisvoorwaarde. Wil je site echt opbrengst leveren, dan moet de site erop gericht zijn om de bezoekers naar jouw doelen toe te leiden. Dat is gericht op de conversie: bijvoorbeeld dat de zoeker een bezoeker wordt en dan van een kijker een koper.
Een goede site is duidelijk gericht op de (behoefte) van de bezoeker.

Een goede site gaat niet alleen over de inhoud, maar ook over de presentatie daarvan. Drie zaken moet je goed hebben:
– het design moet aangenaam zijn (in kleur, vorm en samenhang)
– het design moet ook de juiste uitstraling hebben (de branding)
– maar niet te vergeten moet het design de functionaliteit van de website ondersteunen, zodat het ook helpt in het moeiteloos navigeren en begrijpen van de site

Als het denkwerk is gedaan, wil je natuurlijk dat de site in een gangbare, betrouwbare en toekomstgerichte techniek wordt ontwikkeld. M440 gebruikt waar mogelijk oplossingen zoals het CMS van WordPress en Joomla, twee industriestandaards. En, omdat het Open Source is, zijn er licentiekosten aan verbonden. Dat is dan weer mooi meegenomen.

Lokaliseren en aantrekken van de juiste groepen bezoekers die interesse hebben in de informatie, diensten en producten van de organisatie. Dit met diverse online tools, campagnes en optimalisatie.

Hoe beter vindbaar in Google, hoe hoger, des te meer zoekers in Google worden bezoekers. Met onze SEO aanpak zorgen we ervoor dat je site meer en relevante bezoekers trekt.
Of wil je weten of je site SEO optimaal is? Wij halen de verbeterpunten boven water met onze SEO Scan.

Geen tijd? Haast met snel bereiken van de doelgroep? Of te veel concurrentie? Laat ons het AdWords kanon inzetten: tegen een vast budget gegarandeerde bezoekers. Jouw online advertenties verschijnen (onder andere) naast de zoekresultaten van Google als zoekers bepaalde zoektermen gebruiken. Je betaalt AdWords alleen als een zoeker op je advertentie klikt en dus op de door jou gewenste pagina landt.
Lijkt alweer ouderwets in dit sociale media tijdperk, maar let op: nieuwsbrieflezers zijn trouw, de verstuurde nieuwsbrief merken ze snel op, lezen deze ook nog vaak, zeker de titel. Doordat zij zich gemotiveerd hebben geabonneerd, vind je een loyaal en zeer geïnteresseerd, (‘engaged’) publiek.
Kunst is om publiek op te bouwen, regelmatig kwalitatief goede nieuwsbrieven te maken en te versturen. Wil je het helemaal goed doen, zorg dan voor een aantrekkelijke styling en slimme optimalisering van de nieuwsbrief.
Voor het zoeken en binden van particuliere consumenten, is aanwezigheid op Facebook een must. Nog geen publiek opgebouwd? Start dan met promotie op Facebook: betaalde campagnes waarin advertenties zeer specifiek gericht kunnen worden, zowel in tijd als in bereik.
Gaat het om de meer zakelijke doelgroepen, dan is LinkedIn uitstekend in te zetten. Ook, of juist in de wereld van recruitment, vacatures en HRM is dit het kanaal.

Het zodanig slim inrichten van de tools (websites, Facebook, nieuwsbrief) dat jouw bezoekers de dingen doet die je graag zou willen, de doelen. Door het meten van in hoeverre de doelen zijn gehaald, stellen we vast waar verbeteringen mogelijk zijn.

Je site moet duidelijk ergens naar toe leiden: de knop van de kassa, winkelwagentje, download, nieuwsbriefinschrijving, aankoop, cursusinschrijving etc. Daar bevindt zich de opbrengst van de site. Door de ‘flow’ van de site zo in te richten, te analyseren en te verbeteren, zorg je ervoor dat bezoekers minder snel afhaken en sneller naar het gewenste doel komen.
Een belangrijk concept hierin is op de juiste plekken de ‘Call to Action’ te plaatsen die de bezoeker aanzet tot het doen van een actie, lees: klikken op een gewenst doel.

Je hebt geïnvesteerd om bezoekers op je site te krijgen. Belangrijk is nu dat de bezoekers zo makkelijk en begrijpelijk mogelijk door de site navigeert, op weg naar het doel van de site.
Hoe vaak gebeurt het dat je een onderdeel van je tool, site of pagina wilt verbeteren? Hoe weet je nu dat de nieuwe versie de beste is? Dat kan met A/B Testen: een deel van je publiek blijft de originele versie te zien (A), tegelijkertijd een ander deel het alternatief (B). Meet een korte periode wat er gebeurt en welke versie het beste rendeert en gebruik die. Werkelijk alles kun je zo testen: pagina’s, teksten, titels, plaatjes, koppen, opmaak, kleuren. Kunst is om 1 aspect te benchmarken, anders weet je niet welk onderdeel welk effect heeft gehad.

Meten is weten, vooral online. En het goede nieuws is dat dit zeer goed en goedkoop kan. De online wereld is het grootste gratis laboratorium! Met Google’s tool Analytics kun je kosteloos gebruiken om het gedrag van jouw bezoekers te monitoren. Je komt te weten waar bezoekers vandaan komen, op welke pagina zij landen, welke pagina’s zij bekijken, hoelang zij blijven, welke devices zij gebruiken (PC, laptop, mobiel) en… of de doelen worden gehaald.
Meten per periode maar ook de trends over de tijd zien en herkennen.
Weer inspiratie om jouw website op de juiste onderdelen aan te scherpen of de campagnes te beoordelen op effectiviteit.