Projectomschrijving

ActiZ is de branchevereniging van bijna 400 organisaties die actief zijn op het gebied van zorg en ondersteuning aan ouderen, (chronisch) zieken en jeugd.

Voor de Communicatieafdeling van ActiZ hebben wij een aantal projecten uitgevoerd.

Online-magazine E-Zin&Zorg
Dit magazine E-Zin&Zorg heeft ActiZ in het leven geroepen om meer positief nieuws en informatie aan de vele medewerkers in de zorg aan te bieden. M440 heeft gezorgd voor meer lezers door het beter vindbaar te maken in de zoekresultaten van o.a. Google. Hiervoor hebben wij SEO technieken ingezet. Daarnaast hebben wij AdWords ingezet om campagnes met direct resultaat te genereren.

ActiZ.nl
Verder hebben wij delen van de site van ActiZ die relevant zijn voor het E-Zin&Zorg, geoptimaliseerd voor Google en voor conversie.

Succesmeting
Om inzicht te krijgen hoe het online magazine werd bezocht en gelezen, hebben wij samen met de Communicatieafdeling de diverse bezoekersstatistieken doorgenomen om tot verbeteringen te komen. Vooral Analytics speelde daarin een belangrijke rol. Deze maandelijkse sessie leidden tot inzicht in de herkomst van het bezoekersverkeer, gelezen pagina’s, verblijftijd op de site, afbreukpagina etc.

Workshop AdWords, SEO en Analytics
Om tot kennisoverdracht te komen hebben wij op verzoek een workshop georganiseerd voor de afdeling Communicatie georganiseerd waarbij de sites Actiz.nl en  E-Zin&Zorg zijn doorgenomen op hoe Zoekmachineoptimalisatie, AdWords werkt en hoe je in Analytics de resultaten monitort.