De oude website van TD Medical was aan vernieuwing toe en heeft M440 gevraagd deze te redesignen en moderniseren.

Wat ons opviel aan de oude site:

  • De uitstraling was wat gedateerd
  • Het was niet duidelijk dat het bedrijf zich richt op twee doelgroepen

  • De paginateksten waren niet wervend geschreven

  • De diensten en producten die het bedrijf levert waren enigzins verstopt (ontbraken in het navigatiemenu)
  • Er was geen (goede) productcatalogus

  • Er waren weinig knoppen die bezoekers overhaalden om een actie uit te voeren (CTA-knoppen)

De aanpak

We hebben het project opgedeeld in twee fasen: eerst schetsen (wireframe), daarna ontwerpen en bouwen.

Fase wireframe

Het doel van deze fase is om samen met TD Medical de ruwe opzet te bepalen, inclusief de navigatiestructuur en lay-out, gebaseerd op de doelgroepen en hoofdfuncties. Dit proces verloopt in meerdere iteraties en resulteert in een blauwdruk die een goed beeld geeft hoe de website straks zal worden.
Bovendien zijn tijdens de meetings de gewenste look & feel en tone of voice aan bod gekomen.

Fase ontwerp en bouw

Op basis van de blauwdruk zijn de functionaliteiten en content gecreëerd, waaronder wervende teksten (copywriting), nieuwe foto’s van medewerkers, en foto- en beeldmateriaal ter ondersteuning van de inhoud.
Na het testen is de nieuwe site gelanceerd.

Vóór en Na

Beweeg het bolletje met de pijltjes naar links- en rechts om de verschillen tussen de oude en nieuwe homepage te zien.

Oude siteNieuwe site